tréning és workshop
Üzleti levelezés és írásbeli kommunikáció fejlesztése
Az üzleti életben az írásbeli kommunikáció napi feladatot jelent, sok időt követel. Érdemes fejleszteni e készséget, mert nem mindegy, mennyi idő alatt milyen szöveget alkotunk. A tréningen alkotói módszert és szövegírói-szerkesztői eszköztárat egyaránt magukhoz vesznek a résztvevők, hogy aztán feszes, precíz, hatni képes, tempósan megírt szövegekkel kommunikálhassanak. Közérthető áttekintéssel, konkrét üzleti példákkal, gyakorlatokkal, esettanulmányokkal, saját írások elemzésével dolgozunk.Miért érdemes az üzleti levelezést komolyan venni, fejleszteni?
Az üzleti kommunikáció fontos, sokszor legfontosabb színtere az írásbeliség lett, mégsem kap kellő figyelmet. Az eredménye pedig:
– a kiküldött árajánlatok nem elég célratörőek
– a céges levelek következetlenek
– a kérést, feladatot, felszólítást tartalmazó levelek hatástalanok
– a sales-es levelek gyengén teljesítenek
– a panaszkezelő válaszlevelek nem a megfelelő hangot ütik meg, ügyfélvesztést okoznak
– a levelek sok esetben helyesírási, nyelvhelyességi stb. problémákkal küzdenek, és a levélíró hitelét is kikezdik
A jó hír: már egyetlen nap elég arra, hogy minden résztvevő megtanuljon olyan levelet írni, hogy:
– a címzett a neki szánt feladatokat helyesen, maradéktalanul és időre elvégezze
– az ajánlatok áttekinthetőek legyenek
– a sales-es levelek jól teljesítsenek
– és a magyar nyelv is mosolyogjon, ha a levélre tekint
Hogyan dolgozunk a tréningen?
Ha egy cégtől több résztvevő is érkezik, azt is módunkban áll megvizsgálni, hogy a legfontosabb kommunikációs elemeket (titulus, megszólítás stb.) következetesen, egységesen használják-e a kimenő levelek esetén. Spoiler: többnyire nem.
Hogyan dolgozunk a tréningen?
Modulokban.
1. Gyorsan átvesszük a levélírói logikát, az ismereti alapokat.
2. Rátérünk a munkafüzetre, élő példákon át végigvesszük a levélírás részfeladatait, fortélyait, és megnézünk rossz példákat is.
3. Végül elővesszük a beküldött leveleket, és mentori szemmel átbeszéljük azokat – arra fókuszálva, miképp lehet azokból a legtöbbet kihozni.
A cél továbbra is egyszerű: a résztvevők képessé váljanak feszes, precíz, hatni képes szövegeket írni – rövid idő alatt. A tréning nyelve letisztult, semmi akadémiai cicoma, a példák a mindennapi üzleti életből valók.
A tréning résztvevői:
- megtanulnak egyszerűen, feszesen, érthetően levelet írni
- megtanulnak az írásukon keresztül hatást gyakorolni
- megtanulnak hatékonyan bánni az írásra szánt idővel
- megismerik a levélírás részfeladatait
- megértik, miképp működik a befogadó oldalán a szöveg
- elsajátítják az alapvető stilisztikai és nyelvhelyességi ismereteket
Kinek ajánljuk?
Mindazoknak, akiknek a levélírás napi feladatot jelent, és szeretnének ismereteket, inspirációt szerezni.
A tréningen a résztvevők mindig ezerszínű csoportot alkotnak, és ez jókora hozzáadott értékkel bír! Egyaránt jelen vannak nagyvállalatok és KKV-k munkatársai, civil szervezetek dolgozói, illetve egyéni vállalkozók. A kérdések, a szakterületek, a megírt szövegek, az alkotói célok is többnyire egészen távol állnak egymástól, ám ez kifejezetten jól színezi a tréninget.
Más írások
Az üzleti levelek mellett PR-cikkeket, posztokat, beszámolókat, tájékoztatókat is át tudunk nézni, ha a résztvevők kérik, illetve küldenek be efféle szövegeket.
További információ
tréning díja
37.500 Ft
kedvezmények
– Magyar Íróképző volt hallgatója: 29.500 Ft / fő
– párban érkezők: 29.500 Ft / fő
tréning díja tartalmazza
– elektronikus tanúsítvány
– munkafüzet
– beküldött írások elemzése
tréning díja nem tartalmazza
– ebéd (külön rendelhető, 3500 Ft / fő)
Mit fejlesztünk a tréningen?
Az üzleti levelek minősége igen változó, a szövegekben felbukkanó hibák ezerfélék. Egy fontos küldetésű levél is hatását veszítheti, ha áttekinthetetlen, ha modortalan, ha nyelvi gondatlanságról árulkodik. A levelekben megjelenő hibák nagy része egyszerűen kiküszöbölhető lenne – egyszerű ismeretek birtoklásával, alkalmazásával. A tréning egyik feladata épp az, hogy a résztvevők a későbbiekben felismerjék az alapvető hibákat a levelekben, és tudják, miképp kerülhetik el azokat. Néhány hiba, amelyet a résztvevők megtanulnak felismerni és elhárítani:
– terjengősség, időt rabló nyelvezet
– rossz tartalmi tagolás
– udvariatlanság / túlzott sziruposság
– rosszul delegált feladat, határidő hiánya
– következetlen, hatástalan szöveg
– slampos küllem, központozási hiányosságok
– mondatbéli logikai melléfogások
– értelmetlen megfogalmazások, kétértelműség
Mindezek helyett: egyszerű, jól felépített levelek kellenek, amelyek képesek ellátni a feladatukat, képesek közvetíteni írójuk gondolatait.
Oktató: Zsiga Henrik
írásbeli kommunikációs tréner
REFERENCIÁK
– Budapesti Közművek Zrt.
– Forza Italia Kft.
– Provident Pénzügyi Zrt.
– Rossmann Magyarország Kft.
– Shell Hungary Zrt.
– Syngenta Magyarország Kft.
SPECIÁLIS REFERENCIÁK
Hungast Holding Zrt. | cégfilozófia, szlogen írása
Inter-Computer-Informatika Zrt. | bemutatkozó anyagok lektorálása
KPMG Hungária Kft. | dolgozatok írása tréning
Provident Pénzügyi Zrt. | panaszkezelő levelek kezelése tréning
Székesfehérvár önkormányzata | Székesfehérvár és a Velencei-tó útikönyv
Swietelsky Magyarország Kft. | jubileumi kiadvány írása
Várkapitányság | Budai Palotanegyed történeti áttekintőjének, látogatói kötetének írása
A helyszín
Anna Hotel, Budapest
1115 Budapest, Kelenföldi út 1-13.
Korábbi tréningjeinkre résztvevőket delegáló szervezet (példák): Agrárminisztérium, Alternatív Design Kft., Budapest Bike Maffia, Budapest Közművek Zrt., Eximbank, Fővárosi Önkormányzat, Human Refresh Kft., História Csoport, Invention Factory Development Kft., Lean Enterprise Institute Hungary Kft., OOK-Press Kft., Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft., Szentendrei Közös Önkormányzati Hivatal, VELUX Magyarország Kft.