fantasy, sci-fi, weird, utópia, disztópia
VILÁGALKOTÁS
Komplex, következetes, élő világokat alkotni – mesterség. Mesterség a maga szabályaival, fortélyaival. Nem csupán lényeket, épületeket, fegyvereket, űrhajókat, öltözékeket kell megálmodni, de társadalmi berendezkedéseket, hierarchiát, tradíciókat, vágyakat és félelmeket, mágiát és jogrendet, és egymásba jól illeszkedő összefüggéseket, harmonikus ökoszisztémákat, egységként értelmezhető univerzumokat... Mi lehet hívogatóbb, mint saját világot építeni?kiknek ajánljuk
Speciális kurzusunkat azoknak a szerzőknek ajánljuk, akik fikciós közegben (fantasy, sci-fi, weird, disztópia vagy utópia) alkotnak, és fontosnak találják háttérvilágaik stabil megalapozását, illetve koherens kidolgozását. Mindez különösen hasznos lehet sorozatok háttérvilágainak megalkotásakor, de önálló írásoknál is.
A fikciós vagy spekulatív világok varázsát a jól, körültekintően átgondolt háttér, a logikusan felépített társadalmi, fizikai, pszichológiai struktúrák, a köteten átszűrődő hiteles atmoszféra adja. Sokat hangoztatott tétel: nem valósnak kell lennie, hanem valósnak kell tűnnie!
A tanfolyam lehetőséget, keretet ad ahhoz is, hogy a résztvevők által épített világok górcső alá essenek!
RÉSZLETEK
Tanfolyami napok:
2024. október 14., 21., 28., november 4., 11.
hétfőnként este, 18.00-20.30 óra
tematika
A világépítés alapjai
A világ fizikája, biológiája, földrajza és élővilága. Mitől működhet? Mik a kerülendő buktatók?
Makrokozmosz, mikrokozmosz
Egy jól működő világ fizikai tulajdonságainak, társadalmának és hitrendszereinek összefüggése, illetve ezek hatása a karakterekre, történetre.
A mitológia szerepe a világépítésben Archetípusok és mitologémák, hogyan használhatjuk őket?
A siker alkotóelemei
Egyediség, következetesség és életszerűség a megépített világban. Mitől és hogyan válik hitelessé?
A világ átadása
Hogyan jelenítsük meg autentikusan a világot az írásműben? Mitől hat élőnek?
Gyakorlatok
Minden témakörhöz gyakorlati feladat tartozik.
Résztvevők világai
Saját világ elemzése, továbbfejlesztése.
tudnivalók
Mit tartalmaz a tanfolyam díja?
– elektronikus részvételi igazolás
– beküldött írások elemzése
A résztvevő külön kérésére, az állami Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerben nyilvántartott bejelentett képzés alapján kiállított hivatalos tanúsítványt küldünk. A tanúsítvány önmagában szakképzettséget nem biztosít.
oktató
Mészáros Szabolcs
játék- és világtervező
2008-ban alkotta meg első játékvilágát, The Shards (Szilánkok) néven. Azóta több szerepjáték (Dice of Destiny, Blood and Magic) világfejlesztésén, illetve több, fantasy világban készült társasjáték rendszeren (Galvador’s Betrayal, Dungeon of Destiny, Hextroyer), dolgozott. Jelenleg a DOD Company nevű német játékkiadó világ és játékfejlesztéssel foglalkozó csapatát vezeti.
ha ajándékba szánod a tanfolyamot
Kérjük, add le a jelentkezést saját neveddel, saját adataiddal, az ajándékozott nevét pedig a Megjegyzés mezőben tüntesd fel. A jelentkezés beérkezése után egyeztetjük veled a részleteket.